Wraz z rozwojem technologii i marketingu cyfrowego, firmy były w stanie dotrzeć do szerszej bazy klientów stosując remarketing i reklamy spersonalizowane. Z korzyścią, którą oferują media społecznościowe, a w szczególności YouTube Ads, mogą teraz połączyć się ze swoimi docelowymi odbiorcami i komunikować się z nimi bezpośrednio.
YouTube Ads to forma promocji z wykorzystaniem jednej z najbardziej popularnych platform społecznościowych na świecie. Szacuje się, że ponad 1 miliard osób korzysta z YouTube każdego miesiąca, dlatego powinna znaleźć się ona w centrum uwagi każdego marketingowca!
Nie ma wątpliwości, że prowadzenie udanej kampanii marketingowej z wykorzystaniem YouTube Ads może być wyzwaniem. Istnieje wiele różnych czynników, które należy wziąć pod uwagę przed uruchomieniem takiej kampanii. Nie jest to nowy trend w marketingu, choć jego popularność zauważalnie wzrosła stosunkowo niedawno. Warto jednak wiedzieć, że YouTube korzystnie wpływa na wizerunek firmy, z istotnych czynników warto wymienić:
Remarketing na YouTube to świetny sposób na dotarcie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, ale nie dokonały u Ciebie zakupu. Jest to również świetny sposób na zarabianie na swoich filmach YouTube. Z remarketingu YouTube, można kierować ludzi, którzy obejrzeli reklamę przed, w trakcie, lub po zakończeniu filmu. Buduje to świadomość o obecności Twojej marki i zachęca do odwiedzenia Twojej strony internetowej.
Jeśli używasz Google AdWords realizując remarketing w wynikach wyszukiwania, możesz tworzyć reklamy, które zdobywają uwagę odbiorców, którzy oglądają konkretne strony lub produkty w Twojej witrynie. Tak więc, jeśli ktoś odwiedza stronę o jednym z Twoich produktów, a następnie opuszcza witrynę bez zakupu, reklama audiowizualna pojawi się następnym razem, gdy filmik zostanie włączony w serwisie YouTube.
Remarketing z wykorzystaniem YouTube Jest opłacalny. Płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę (tak jak w przypadku każdej innej płatnej reklamy). Nieważne, ile razy ktoś zobaczy Twoją reklamę bez klikania na nią, płacisz tylko wtedy, gdy kliknie! Oznacza to, że nie musisz inwestować tysięcy złotych z góry, w nadziei na zwrot z inwestycji w przyszłości.
Jak to powiedział niegdyś Steve Jobs – „it just works”. Badania wykazały, że kampanie remarketingowe YouTube skutkują wyższymi współczynnikami klikalności (CTR) niż inne formy płatnej reklamy!
Zdjęcie główne: Christian Wiediger/unsplash.com