Czym jest pozycjonowanie stron sklepów sportowych?

Czym jest pozycjonowanie stron sklepów sportowych?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Współczesny świat oparty przede wszystkim na e-handlu z roku na rok wypiera sprzedaż bezpośrednią prowadzoną w punktach obsługi bezpośredniej. Błyskawiczne zamówienie, możliwość porównania ze sobą cen kilku produktów bądź dostawców czy też duże bezpieczeństwo to tylko wycinek z szeregu zalet, które mają szczególnie duże znaczenie dla współczesnych kupujących. Z reklamą zewnętrzną z pewnością każdy ma kontakt dosłownie codziennie. Duże czy mniejsze billboardy, reklama na słupach lub w komunikacji miejskiej czy też reklama w telewizji lub radiu to standardowe formy zwiększania rozpoznawalności marki.

W przypadku działań internetowych jest nieco inaczej. Wielu początkujących przedsiębiorców stawia na reklamę displayową w postaci banerów, niektórzy także na kosztowne i niezbyt efektywne artykuły sponsorowane. Coraz częściej pałeczkę pierwszeństwa przejmuje jednak pozycjonowanie stron, które polega na zwiększeniu widoczności wybranej witryny w wyszukiwarce Google. To działanie zdecydowanie najbardziej efektywne, szczególnie w przypadku sklepów internetowych, np. z odzieżą lub akcesoriami sportowymi.

Dlaczego pozycjonowanie ma sens? Wpływ działań na Twoją firmę

Wpływ pozycjonowania na sklep jest przeogromny i wie o tym każdy przedsiębiorca, który zdecydował się na przeprowadzenie tego procesu na własnej witrynie. Pozycjonowanie, mówiąc ogólnikowo, polega na poprawie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google, czyli najczęściej używanej wyszukiwarce treści internetowych w Polsce. Większość witryn tuż po ich założeniu pojawia się na bardzo odległych stronach, dlatego rzadko generują jakikolwiek ruch, a już tym bardziej sprzedaż. Internauci odwiedzają zazwyczaj tylko pierwsze trzy strony wyników, dlatego zależy nam na tym, aby znaleźć się z wybraną podstroną zdecydowanie jak najwyżej. Proces pozycjonowania sklepu jest bardzo długi i żmudny, jednak zawsze się opłaca z biznesowego punktu widzenia.

Co wchodzi w skład pozycjonowania

Nie bez powodu pozycjonowanie SEO jest oceniane nawet przez znawców za jedno z najtrudniejszych działań w sieci, agencja interaktywna musi bowiem przeprowadzić ten proces jak najdokładniej, bez nadmiernego pośpiechu i próby uzyskania lepszych wyników w sposób niezgodny z etyką. Należy między innymi:

  • zadbać o frazy kluczowe i dopasować je jak najlepiej do zawartości wybranej witryny. Warto wybrać frazy odpowiedniej długości, które dobrze naprowadzają internautę na Twoją witrynę. Dobrym pomysłem są frazy z długim ogonkiem, tzw. long-tail, które mają mniejszą konkurencję i zdecydowanie łatwiej je wypozycjonować,
  • zadbać o stronę techniczną witryny. Profesjonalna agencja SEO bierze pod uwagę między innymi czas ładowania się strony, jej wygląd, UI (User Interface) oraz UX (User Experience). Równie duże znaczenie ma także struktura linków wewnętrznych czy hierarchia nagłówków i setki innych parametrów,
  • wykonywać pracę we właściwy sposób zawsze zgody z wytycznymi obecnego algorytmu Google. Wielu początkujących lub samodzielnych pozycjonerów stara się wykorzystać swoją starą i nieaktualną już wiedzę, podczas gdy firma Google co pewien czas zmienia sposób działania algorytmu oraz liczenie pozycji. Oznacza to, że trzeba być z nim zawsze na bieżąco,
  • i wiele, wiele innych, które mają znaczenie np. w pozycjonowaniu zagranicznym.

Czy pozycjonowanie warto zlecić firmie, freelancerowi czy przeprowadzić je osobiście?

Pozycjonowanie jest procesem narażony na wiele błędów wynikających albo z niewiedzy, albo z chęci uzyskania zbyt dobrych wyników w zdecydowanie zbyt krótkim czasie. Wielu pozycjonerów samodzielnych oczekuje pierwszych rezultatów swoich działań już po upływie kilku tygodni, podczas gdy tak naprawdę pierwsze efekty mogą się pojawić nawet po kilku miesiącach lub niecałym roku w przypadku witryn bez odpowiednio dużego zaplecza finansowego. Z kolei freelancerzy bardzo często wykorzystują swój autorytet i wprowadzają w stronie zmiany, które co prawda zdają się dawać dobre rezultaty, jednak nie na długo. Pewne nadużycia mogą kosztować nawet usunięcie witryny z wyszukiwarki Google!

Zawsze z kolei warto zaufać agencjom interaktywnym SEO, które doskonale znają specyfikę tej branży oraz jej pułapki czy sposoby bezpiecznego poprawienia efektywności poszczególnych prac. Agencje zatrudniają najlepszych specjalistów, w tym copywriterów, pozycjonerów oraz programistów i innych profesjonalistów z tej branży. Co to oznacza? Znacznie większe bezpieczeństwo współpracy oraz mniejsze ryzyko powstania jakichkolwiek błędów na etapie realizacji.

Pozycjonowanie lokalne sklepów sportowych

Pozycjonowanie lokalne jest dedykowane sklepom i punktom usługowym pracującym stacjonarnie. W przeciwieństwie do standardowego pozycjonowania, w lokalnym chodzi o osiągnięcie jak najwyższej pozycji we frazach związanych z regionem, miastem bądź dzielnicą, dlatego jest to proces szczególnie popularny wśród właścicieli punktów gastronomicznych, hoteli, salonów fryzjerskich i innych. Jeśli Twoja firma dział stacjonarnie, nie obędzie się także bez założenia wizytówki w Google Moja Firma, dzięki czemu Twój punkt wyświetli się na mapie Google.

Fot. Štefan Štefančík/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Ania 07.02.2022

    To jak sklep będzie funkcjonował w dużym stopniu zależy od pozycjonowania strony, w tym przypadku warto odezwać się do agencji seo aby zrobili to profesjonalnie w innym przypadku można sobie tylko zaszkodzić. Pozycjonowanie stron www jest tak ważne ze względu na widoczność w sieci oraz tez budowanie relacji z klientem. Konkurencji w branży sportowej jest ogromna dlatego aby sklep przyniósł nam zyski musimy najpierw skupić się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

  • Sebastian 25.02.2022

    Nie widzę sensu korzystać z usług wolnych strzelców, gdy na rynku jest wiele sprawdzonych agencji, które zrobią to lepiej. Gdy w grę wchodzi pozycjonowanie stron internetowych, lepiej od razu zainwestować w fachową pomoc, niż tracić pieniądze na kota w worku i brak jakiejkolwiek wizualizacji progresu.