W dobie Internetu każdego dnia powstają setki, jeśli nie tysiące nowych stron internetowych – nie wszystkie z nich jednak będziemy w stanie znaleźć w wyszukiwarce Google. Powód jest prozaiczny – wyszukując treści w sieci zazwyczaj ograniczamy się do dwóch pierwszych stron z wynikami wyszukiwania.
Jeśli zatem chcemy, by prowadzona przez nas strona WWW lub sklep internetowy znalazły się w czołówce wyników, musimy podjąć odpowiednie działania, zwane potocznie pozycjonowaniem, czy też – z języka angielskiego – SEO.
Search Engine Opitimization, jak brzmi poprawne rozwinięcie skrótu SEO, to szereg czynności, które podejmowane są w celu wzmocnienia pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Co istotne, pozycjonujemy nie tylko strony WWW, obfitujące w treści – możliwe jest również pozycjonowanie shopGold, Ebexo czy też innych sklepów internetowych, zbudowanych na gotowej platformie.
Przystępując do pozycjonowania, warto w pierwszej kolejności ustalić wykaz słów kluczowych (lub nawet całych fraz kluczowych), związanych z prowadzoną przez nas działalnością, oferowanymi usługami lub produktami, na jakie chcielibyśmy być wyszukiwani w Google. To właśnie ten krok pozwoli nie tylko zmodyfikować istniejące na stronie treści, by były bardziej przyjazne dla wyszukiwarek internetowych, ale także ułatwi nam przygotowywanie kolejnych materiałów na stronę internetową.
Osobną kwestię stanowi optymalizacja kodu strony WWW lub sklepu internetowego, by był on łatwy do przeczesania przez roboty indeksujące. Do innych istotnych działań, związanych z SEO, należy również budowanie linków – innymi słowy, pozyskiwanie kolejnych wartościowych miejsc w sieci, które będą linkować do naszej strony czy sklepu, wzmacniając naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Biorąc pod uwagę powyższy fakt mnogości działań, jakie należy podjąć w celu osiągnięcia jak najlepszego rezultatu, pojawia się wątpliwość co do tego, czy pozycjonowanie można wykonywać w pojedynkę. W przypadku małych stron internetowych, które istnieją od niedawna i dopiero zapełniają się treściami, prawdopodobnie jedna osoba jest w stanie rozpocząć przygodę z pozycjonowaniem.
Im jednak większa strona WWW lub sklep internetowy, tym trudniej będzie jednej osobie poświęcić wystarczającą ilość czasu, by podjąć się wszystkich możliwych działań. Na szczęście, jeśli chodzi o pozycjonowanie Poznań, Warszawa, Kraków i wiele innych miast obfituje w agencje SEO. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać z usług profesjonalistów.
W takim przypadku zarówno doświadczenie pozycjonowania stron internetowych oraz większa liczba osób do pracy będą obfitować w o wiele lepsze rezultaty, związane z widocznością naszego miejsca w sieci w wyszukiwarce internetowej.
Zdj. główne: Headway/unsplash.com
Kwestiami technicznymi najbezpieczniej jak zajmie się ktoś doświadczony i wykwalifikowany np. specjalista w agencji seo. Pozycjonowanie sklepów https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-sklepow/ jest tak ważnym procesem dla każdej marki że powinna zdecydowanie skupić się na tym aby było to zrobione dobrze, pozycjonowanie gwarantuje większą liczbę odwiedzin na stronie oraz dodatkowo pozwala na zbudowanie relacji z klientami.
Podejmowałem próby samodzielnego działania na CMS’ach, może, że zupełnie bezskuteczne nie powiedziałbym, jednak mam porównanie z obecnie prowadzoną współpracą z jedną z firm zajmujących się optymalizacją i ciężko nie powiedzieć – niebo a ziemia. Jak dla mnie pozycjonowanie sklepów internetowych, to nie możliwość, to zasadniczo wymóg, bez którego nijak nie dostaniemy nawet dostatecznej liczby wyświetleń treści.