Jak rozbudować masę mięśniową? Wskazówki dla początkujących

Jak rozbudować masę mięśniową? Wskazówki dla początkujących

Artykuł sponsorowany

Wyrzeźbione, umięśnione ciało to letni cel większości osób. Każdy chciałby przecież móc pochwalić się sześciopakiem na plaży. Kiedy zaczynamy ćwiczyć, okazuje się jednak, że wcale nie tak łatwo jest wyrobić mięśnie. Owszem, tłuszcz znika, ale w jego miejsce nie pojawia się nic imponującego. Jak więc zbudować masę mięśniową jako początkujący kulturysta?

Bogata i zbilansowana dieta

Jako sportowiec, zwłaszcza początkujący, musisz zadbać o to, żeby w Twojej diecie znalazły się wszystkie potrzebne składniki, a nie tylko białko i węglowodany. Słynny wśród kulturystów kurczak z ryżem owszem, dostarczy Ci wystarczająco dużo energii i protein, żeby zrobić trening i zbudować mięśnie, ale to nie najlepsze rozwiązanie. Jedząc przez kilka miesięcy prawie wyłącznie białe mięso i ryż nabawisz się nie tylko obrzydzenia do drobiu, lecz także poważnych niedoborów. Organizm potrzebuje różnorodności, dlatego w diecie powinny pojawić się wszystkie elementy piramidy żywieniowej. By dostarczać ciału wszystkiego, co mu potrzebne, warto jeść kolorowo. Może Ci się to wydać trywialne, ale naukowcy odkryli, że w kolorze warzyw i owoców kryje się informacja o tym, jakie witaminy i składniki odżywcze zawierają. Tak więc im bardziej kolorowa jest Twoja dieta, tym jest pełniejsza. Dbaj o swój organizm, ponieważ intensywne treningi – zwłaszcza, jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony – bardzo wycieńczają.

Suplementy i dodatki do diety

W szybkim i skutecznym budowaniu masy mięśniowej pomagają oczywiście odpowiednie suplementy diety. To, co trafia do organizmu pomaga tworzyć nowe włókna mięśniowe, więc możemy wspierać ciało w budowaniu mięśni przez odpowiednią suplementację. Oczywiście najpopularniejsze i najbardziej podstawowe to suplementy, czy też odżywki białkowe. Białko w diecie sportowca jest niezwykle ważne, a jak już była mowa wcześniej, dieta bogata wyłącznie w proteiny to nie najlepsza droga. Dzięki koktajlom proteinowym możesz dostarczać ciału potrzebną dawkę białka, nie rezygnując z bogatej i różnorodnej diety.

Poza szejkami białkowymi możesz także dostarczać organizmowi kreatynę, czyli związek aminokwasów, z którego powstaje beztłuszczowa tkanka mięśniowa. Kreatynę, zarówno w proszku, jak i w tabletkach, kupisz na stronie https://www.activlab.pl/pl/c/Kreatyna/65. Dodatek kreatyny do diety pozwoli Ci, zwłaszcza w połączeniu z dużą dawką protein, na szybsze zbudowanie imponującej masy mięśniowej. Nie martw się o negatywne skutki zażywania tego suplementu na organizm. Kreatyna to organiczny związek chemiczny, który nie ma wpływu na gospodarkę hormonalną i stosowany zgodnie z zaleceniami jest zupełnie bezpieczny.

Nie spiesz się w procesie budowania masy mięśniowej

Jako początkujący sportowiec musisz na siebie mocno uważać. Przy przesadnie intensywnych treningach, do których organizm nie jest przyzwyczajony, bardzo łatwo o kontuzję, a ona często paraliżuje plan treningowy na co najmniej kilka tygodni. Nadwyrężenie, naciągnięcie, naderwanie mięśnia lub ścięgna – to poważny problem, który trzeba będzie wyleczyć przed powrotem na siłownię. Pamiętaj, że czasem mniej znaczy więcej i lepiej jest małymi krokami, regularnie rzeźbić sylwetkę, niż podpalić się i już w pierwszym tygodniu nabawić się kontuzji, przez którą zrazisz się do siłowni i kulturystyki.

W budowaniu masy mięśniowej ważny jest umiar i cierpliwość. Małymi krokami zdziałasz o wiele więcej, niż susami ponad swoje możliwości. Nie zapominaj, że to zdrowie jest najważniejsze i jeśli czujesz, że Twój organizm podpowiada Ci, że czas zwolnić, należy go posłuchać. Tylko szanując swoje ciało oraz dopasowując stopień intensywności treningów do swojego zaawansowania osiągniesz zadowalające efekty.

Foto wyróżniające: Freepik

Napisz komentarz
Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *