Składniki, które warto dodać do codziennego menu

Składniki, które warto dodać do codziennego menu

Artykuł sponsorowany

Właściwe odżywianie przekłada się na zdrowie i dobre samopoczucie. Warto zadbać o obecność potrzebnych mikro- i makroskładników w diecie, a także regularnie dostarczać organizmowi witaminy, minerały oraz produkty wspierające detoksykację. Przeczytaj, jakie składniki warto dodać do swojego jadłospisu. 

Racjonalna dieta jest jak paliwo, z którego organizm czerpie energię potrzebną do funkcjonowania, dlatego warto pilnować, aby była urozmaicona i bogata w wiele składników odżywczych. Zwłaszcza dieta odchudzająca powinna, mimo deficytu kalorycznego, dostarczać wszystkich potrzebnych substancji dla zachowania równowagi organizmu i przemian metabolicznych. Należy pamiętać, że dzienne zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest uzależnione od wielu czynników, m.in. od zdrowia, płci, wieku, wzrostu czy masy ciała.

Awokado 

Dieta bogata w warzywa i owoce jest rekomendowana przez ekspertów żywienia. W ostatnich latach dużą popularnością cieszy się awokado, które wzbogaca smak wielu potraw, a przy tym zawiera mnóstwo składników odżywczych. Awokado dostarcza organizmowi duża ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także jest bogate w witaminy i minerały. Zdecydowanie warto je włączyć do swojego jadłospisu.

Siemię lniane

Siemię lniane jest polecane przez dietetyków ze względu na właściwości regulujące układ pokarmowy i wspomagające odchudzanie. Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w nasionach lnu wpływają na atrakcyjny wygląd skóry i włosów, dlatego warto spożywać zmielone siemię lniane z kisielem i koktajlem owocowym lub warzywnym. 

Orzechy 

Znakomitym źródłem białka roślinnego, błonnika pokarmowego, witamin i składników mineralnych są orzechy, dlatego je również warto włączyć do codziennego menu. Orzechy nie tylko wspomagają funkcje poznawcze, ale mogą także przyczyniać się do opóźnienia rozwoju i progresji cukrzycy typu 2. Dodatkowo wpływają pozytywnie na naczynia krwionośne – badania pokazują, że spożywanie orzecha włoskiego, może obniżyć ryzyko chorób serca. Warto zastąpić niezdrowe przekąski orzechami i owocami. 

Produkty wspomagające oczyszczanie

Nadmiar spożywanego jedzenia lub deficyt potrzebnych składników w pożywieniu może spowodować zachwianie procesów metabolicznych. Dla łatwiejszego pozbywania się toksyn z organizmu, dobrze jest uzupełnić codzienną dietę o produkty wspomagające oczyszczanie, takie jak cytryna, buraki, czosnek, zielona herbata czy kurkuma.

Zmiana odżywiania

Sposób odżywiania powinien być dostosowany do preferencji smakowych i stylu życia, a przede wszystkim do Twojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Niektórzy zaczynają zdrową dietę od stopniowych zmian nawyków, ale są osoby, które potrzebują całkowitego odcięcia się od wcześniejszego sposobu odżywiania. W tym celu warto wypróbować jadłospis ułożony przez certyfikowanego dietetyka. Ciekawym rozwiązaniem może być także dieta pudełkowa sirt, znana jako dieta Adele, oparta na koktajlach i posiłkach bogatych w naturalne przeciwutleniacze – polifenole, mające dobroczynny wpływ na samopoczucie, zdrowie oraz regenerację organizmu.

Zdj. główne: Hermes Rivera/unsplash.com

Napisz komentarz
Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *