Jak powinna wyglądać suplementacja przy treningu crossfit?

Jak powinna wyglądać suplementacja przy treningu crossfit?

Mianem crossfitu określa się program treningu siłowego oraz kondycyjnego, bazującego na wzroście 10 kluczowych zdolności siłowych. Wykonywanie ćwiczenia mają rozwijać siłę i wzmacniać mięśnie. Jakiego rodzaju suplementacja jest zalecana w przypadku tego typu aktywności?

Suplementacja a crossfit – najważniejsze informacje

Crossfit to ogólnorozwojowy system treningowy, który doskonale sprawdza się u osób, którym zależy na redukcji tkanki tłuszczowej, rozwoju mięśni, podwyższeniu możliwości wysiłkowych oraz poprawie kondycji. Tym, co go wyróżnia, jest wysoka intensywność oraz wytrzymałościowo-szybkościowy charakter.

Jaka suplementacja najlepiej sprawdzi się w przypadku crossfitu? Należy wziąć pod uwagę między innymi stan organizmu ćwiczącego, jego indywidualne potrzeby energetyczne, aktualny sposób odżywiania się oraz cele. Jako że w treningu tego typu bardzo często mamy do czynienia ze zmiennym tempem, kluczowymi kwestiami będzie regeneracja, adaptacja oraz energetyka konkretnego organizmu. Ćwiczenia wykonywane w ramach crossfitu angażują sporą część grup mięśniowych, przy jednoczesnej dużej intensywności.

Sprawia to, że są w stanie w krótkim czasie wyczerpać nagromadzone zapasy glikogenu, czyli zapasu energetycznego. Warto wspomnieć tutaj również o tym, że tego typu trening jest niezwykle wyczerpujący dla całego organizmu oraz układu nerwowego, co później może w negatywny sposób odbijać się na gospodarce hormonalnej i mechanizmie odnowy psychofizycznej, pogarszając osiągane efekty.

Dobre suplementy dla miłośnika crossfitu

W jakiego rodzaju suplementy powinna się zaopatrzyć osoba, chcąca rozpocząć swoją przygodę z crossfitem? Jednym z nich jest kreatyna. Działanie tego związku jest w ścisły sposób związane z nośnikiem energii w komórkach, jakim jest ATP. Warto zdawać sobie sprawę, że energia jest niezbędna do przeprowadzenia jakiegokolwiek procesu.

W przypadku pracy mięśniowej mamy do czynienia z odłączaniem się reszty fosforanowej od cząsteczki ATP, czego efektem jest ADP. Efektem rozerwania wysokoenergetycznego wiązania jest uwolnienie energii, która to zasila pracę mięśni. Produkowane w mitochondriach ATP, aby móc w należyty sposób spełniać swoją rolę, potrzebuje transportera komórkowego. Z pomocą przychodzi tu kreatyna, która jest w stanie przyjmować oraz dołączać resztę fosforanową, na skutek czego dochodzi do powstania fosfokreatyny.

Siłownia, crossfit czy sztuki walki? Nie ma znaczenia co trenujesz! Kreatyna zawarta w Creatify od Results ma znaczący…

Opublikowany przez Results Nutrition Piątek, 22 lutego 2019

Jakiego rodzaju efekty związane z suplementacją kreatyną są najbardziej pożądane w treningu crossfit? Zalicza się do nich między innymi resynteza ATP, działanie antykataboliczne oraz ogólny wzrost parametrów fizycznych.

Każda osoba trenująca crossfit powinna zadbać o prawidłowe funkcjonowanie swojego organizmu. Do tego celu doskonale nadają się preparaty probiotyczne. W bezpośredni sposób przekładają się na usprawnienie pracy układu pokarmowego oraz immunologicznego. Efekt – poprawa rezultatów treningowych oraz kondycji.

Miłośnicy crossfitu powinni przyjmować również witaminy z grupy B, które to odpowiadają za poprawę przebiegu procesów wewnętrznych, redukują skutki stresu oraz poprawiają funkcje umysłowe i anaboliczne.

Inne ważne witaminy, które należy przyjmować to D3 + K2. To połączenie witamin odgrywa szczególnie ważną rolę, jeżeli chodzi o utrzymanie należytej kondycji aparatu ruchu, a zwłaszcza mięśni oraz kości. Witamina D3 odpowiada za regulację gospodarki wapniowo – fosforanowej i ma znaczący wpływ na część hormonów anabolicznych. Witamina K2 doskonale komponuje się z działaniem witaminy D3, zabezpieczając ją. Stymuluje produkcję testosteronu, a także ogranicza procesy, które prowadzą do nadmiernej produkcji elementów będących czynnikami zapalnymi. Witaminy D3 + K2 najlepiej łączyć z witaminą A pod postacią retinolu.

Zdjęcie wyróżniające: Freepik

Napisz komentarz
Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *